Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

December 6, 2009

PeNAt TaPi BesHH..


alhamdulilah aku berjaya harungi minggu pertama di Secret Garden ni dengan hepi n EnJoY...

sedikit rentetan aku pada minggu ini...

1/12/2009 (selasa)
kedatangan kami disambut dengan ramah..breakfast bersama bos n hampir semua kakitangan di mamaz cafe..En Isa selaku supervisor ain belanja..lunch pulak bos belanja..makan besar beb..hek3

2/12/2009 (rabu)
untuk lunch kitorang makan di tasik..terpana aku..tapi bukan macam berkelah tuh..ni kedai-kedai makan di tasik..makan ikan bakar + ulam...my fevret

3/12/2009 (khamis)
kali ni berkonvoi plak 3 buah kereta lunch kat tasik..kak ain selaku supervisor aku belanja..he3..apa lagi aku ambil ikan keli goreng + ulam laju2..sedap beb..

malam tuh plak, kak ain, kak zu n man belanja kitorang makan satay..aku xingat tempatnya..tapi jauh r dari Pj nih..tapi siyes aku cakap satay die sedap..cuma nasi himpit ngan timun dia bagi sikit giler...

4/12/2009 (jumaat)
penat tapi hepi..pagi sampai tengahari kitorang beramai2 xkira staf junior ke senior ke praktikal ke...membersihkan dan mengemas stor..sebagai penghargaan kak zu menyediakan teh n kitorang minum beramai2, ada jugak yang sampai tertido...hu3..

yang bestnya petang tuh...kak ain ajak teman umah datin n p hantar hamper ke Studio filem negara..memang terpana, first time beb aku masuk studio..ngam2 plak, masa tu ada rakaman rancangan catur bistari..fazley jadi hos..ternganga aku..he3..

actually secret garden ni penaja utama rancangan catur bistari..apa lagi sebelum kitorang pulang, aku berjaya bergambar sekeping dua ngan fazley...(untuk pengetahuan korang, dia tau yang datang tempat kitorang lepak...) hahaha

5/12/2009 (sabtu)
kitorang jadi salesman untuk warehouse selling kat DKSH..mak ooi orang jangan cakap r.. ramai giler.. lagi sekali aku ternganga..tapi dapat r kitorang menjual dengan banyak..

petang tuh, lagi sekali kak ain ajak aku pegi studio..sebab ada baki hamper yang belum dihantar..kali nih bukan bergambar ngan fazley ag...kitorang kena masuk jadi penonton..hua3..kelaka giler bila aku terbayangkan...dengan muka sememeh baru lepas selling kat warehouse..terkedip2 aku masuk tv jadi penonton..dengan anip (pemandu datin) sekali terpaksa menyertai kitorang..he3..kelaka bila teringat balik..

6/12/2009
hari ke-2 warehouse..sama macam semalam..jual giler2..tapi kali ni giler..giler..giler..masa ni baru aku belajar teknik marketing yang sebenar..jeng3..

elesai jek jualan pada hari tersebut..aku da terbayang2 toto kat bilik (hu3..mana de katil beb..umah bujang kan)..tiba2 kak ain ajak p maen bowling kat mid valley..xkan aku nak tolak..he3...sepanjang perjalanan jem abes..rupa2nya ada jom heboh..patot r jem tahap beku..lalu plan diubah on the spot ke carrefour indah parade..

hmm..korang mesti pelikkan apasal la asik citer makan, jalan2, hepi2 jek..actually memang la ada keje..tapi xbolehla aku publish..everything we got here is secret...selari dengan nama company nih..THE SECRET OF SECRET GARDEN..apa yang aku belajar kat sini, walau sekecil2 mana pun maklumat kita, ia merupakan perkara yang sangat berharga..pesaing tetap pesaing..

hmm..k lah arini macam xde keje plak rasanya bila tanpa aku sedari aku telah memberi review hidup aku sepanjang 6 hari kat cni..

semoga ceria ini kan berpanjangan...AmiN...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..