Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

February 16, 2010

epy Chinese new year...

aku baru balik bercuti..!!.huhu..xdela..terkilan sket.HUK3...

sebabnya??... penat n rasa teruja balik kampung pon xabes agi..tup2 lani aku da ada kat opis..cuti tapi macam xbercuti..semua ni salah jalan JEM!!..yela cuba korang bayangkan aku balik kampung ari tu sangat teruja..ni ha buktinya..berseri2 muka aku>>>>

bangun ngan mandi pukul 5.30 pagi..kan bagus lau aku wat tahajud...pastu turun bawah pukul 6.30..giler excited!!..satg rupe2nye bas baru jek lepas tadi..huargh geram giler..xpasal2 aku kene duk sengeh kat depan kedai mat sampai pukul 7.30!! 1 jam tuh..sangat xpatut....

sampai pudu dalam 1 jam berikutnya...xpela..biar awal..bukan senang nak dapat tiket..penuh kesabaran aku menunggu2 bas sambil membeli berger ayam+wafer peanut butter+twister oren..(bekalan dalam bas nanti)..sambil2 tuh aku berlegar2 kat tempat kaunter trans..sebabnya?..nak konfirmkan bas la..sampaila kul 10.20 aku p tanya (actually bas aku kul 10.30!)..depa duk cakap..'adik relax dulu..nanti lau bas datang abang gtau'..pergh..aku sabaq lagi..duk2 telek2 hp sampai 10.27 minit..

aku da geram xde sebarang tindak balas dari mereka2 ini...terus aku p terjah balik kaunter tuh..tanpa sebarang kata2..aku suh depa tengok tiket!!..satg sorang brader tu menjerit dari belakang..'eh adik!cepat turun platform 8!!bas da nak gerak!!...berlinang air mata aku..huk3..nak marah...kang tertinggal bas!!..aduh dengan energy yang bersisa aku lari marathon p cari bas..satu jek ayat yang aku terima dari dreber tersebut..'MUJUR awak SEMPAT>>'..lepas tu aku xingat da apa yang terjadi..sebab aku terpaksa meredakan perasaan..jantung ni bedebar dekat 1 jam..setengah da air twister aku togak!..sampaila aku da mula bertenang..barula aku perasan aku duk tempat orang!!...pandai plak aku pilih single seat..hehe..mujur xde orang..aku rasa budak tu da selamat ditinggalkan bas...huk3..kesiannn

perjalanan pas sampai jb pon macam antu..jalan jem tahap 'superman'!!..tu xde halla..sebab depa duk repair jalan kat Tiram..(**aku adalah warganegara yang bertimbangrasa.hehe)..tapi masalahnya kat cni..bas MAJU yang aku naek tuh!!..boleh dia duk p motong dalam jem tuh..ni bukan motong arah kiri..motong kat side arah bertentangan!!!..bayangkan bila ada kete jek kat depan dia p selit mane2 tah..dia ingat dia beskal!!??..ni aku hangin nih...kene hon..??..jangan cakapla..setiap detik kot...aku da tawakal je kat dalam tuh..lau jadi pape..aku just harap aku sempat ngucap jek...biar mati dalam iman..huk3..

akhirnya aku selamat sampai jugak kat kampung halaman ku yang tercinta..huk3..maghrib tuh..aku rasa cam baru balik KEDAH!!..penatnya masyaALLAH..

tapi waktu cuti2 tu best..hik3..nanti aku citer eh...

3 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..