Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

February 17, 2010

uLaR..snAkE...

ari tuh masa ngah gotong royong kat umah baru...tibe2 ayah bagi warning...'k.ru jangan pegi dekat pasir tuh'..ada ular..Ular???memang ar giegil jugak..tapi aku nak sangat tengok...tapi xdela sampai berani sangat nak p usik2 pasir tuh..lalu, sebelum apa2 yang buruk terjadi, ayah, tham n b.li p geledah kawasan pasir tuh..(alihkan penutup pasir n cuba tuk acah2 ular tuh..kot2 'beliau' sembunyi dalam tu)..n setelah sekian lama menilik2 kawasan tuh..lalu keputusan muktamad pon diperoleh..ULAR TU DA PEGI!!!kata tham dengan konfidennya...

aku xpuas ati..lalu aku terus merenung satu sudut pasir tuh..instinct aku memang len skit..tiba2 'beliau' menjulurkan ekor dan cuba tuk menyembunyikan diri balik dalam timbunan pasir tuh...semangat aku Jeritt...ULAR ADA KAT CTU!!...semua wat dek..**ingat aku wat lawak kot**....aku jerit lagi sambil tunjuk2 penuh perasaan...wat dek lagi...aku pon apa lagi terus p nak tunjuk lagi dekat..(tibe2 over excited sampai berani melampau2)...tibe2 b.li tunjuk respon..*nak amik ati aku kot.."mana?..mana?.."....'tu kat bawah kayu..yang macam kilat2 tuh..'..b.li p dekat sket..n tiba2 ular tu gerak...barula sume menggeledot tok menyelamatkan diri...aku jadi heroin...hmm

EH..tibe2 macam xcited plak..terus aku nak citer pasal ular lagi..hek3...setakat ni dah 3 kali aku jumpa ular dalam umah...huk3...

citer 1:..beberapa tahun yang lampau..masa tuh ramadhan..pas sahur cam bese p gosok gigi sebelum azan subuh...tibe2 masa nak bukak pintu toilet, sekor ular sawa yang amat panjang berada kat dinding dekat pintu...maknanya aku berdua2 duaan je ngan 'beliau' ketika tuh...n maknanya dia da skodeng aku dari tadi..huk3...tapi aku x menggabrakan diri..aku buat2 xnampak 'beliau' n terus bukak pintu...(ingat nampak antu ke weh)..lepas tu menggigil2 aku jalan p dapur n terus buat report kat semua ahli keluarga..apa lagi semua lari p toilet n cuba pujuk ular tuh tuk keluar....menurut abang aku, mungkin ular tu 'bukan ular' sebab dia xnampak agresif..dia senyapp jek...

cerita 2:
masa tuh nak sahur jugak..tapi ni pada tahun yang berlainan...aku ada sekor kucing yang super comel..nama dia MERAH..jangan tanya nape aku letak nama dia merah..xde kaitan dengan citer bawang merah bawang putih ok..aku sayang dia..tiap pagi dia kejut aku..n cam bese pagi tuh aku bangun nak masak2 sahur...tapi aku pelik, merah xpedulikan aku pun..besenya duk gedik2 nak manje2..tapi ari tuh merah sibuk maen2 bawah mesin jahit...sampaila aku siap makan barula aku perasan rupa2nya merak duk bergembira maen ngan ular sawa...huk3...mujur dia tidak ditelan hidup2..huk3...ular tuh di bunuh..

cerita 3:
masa tuh aku budak sekolah lagi..hobi aku meng'iron' baju pagi2 masa ngah kelam kabut nak p sekolah...tapi suatu hari tuh..ntah macamana aku dapat hidayah tuk meng'iron baju malam tu jugak lepas tengok tv..tup2 aku bukak je lampu kat tempat 'iron'..aku nampak sesuatu yang berwarna hitam menyelinap dengan lajunya ke dalam timbunan periuk...da rasa len macam...terus aku kuar gtau b.ni..bisik2..""b.ni kakru rasa kakru nampak ular kat dapor tadi..warna itam kilat2.."..*takut cacing kerawit ke..aku x konfiden...hehe...satg b.ni geledah jek periuk2 tuh..terus kecoh2 kat dapor..rupa2nya ular tedung itam giler besar...ganas + ligat plak tuh....bertungkus lumus ayah, b.ni ngan membe b.ni berlawan ngan ular tersebut...mujur dorang menang....n ular tuh mati dengan selamat..

the end.....

5 comments:

  1. pengalaman ngan ular memang susah dilupakan..huk3

    ReplyDelete
  2. tula muka je penakut bagai...tapi selalu 'ter' jadi heroin...aaiiish...hik3

    ReplyDelete
  3. ek eleh...blagak heroin plak kakru ni...skali ular tuh sergah,xckup tanah la dia lari..hahaha

    ReplyDelete
  4. bukan xcukup tanah jek...boleh kene risiko serangan jantung x..hak3

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..