Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

August 10, 2010

SeLamAt MeNyaMbuT 'RAMADHAN ALMUBARAK' 2010

salam..

akhirnya hari yang dinanti2kan TIBA!!..
hehe..of cos la bulan mulia ramadhan...banyak perkara yang nak kena ubah n kekalkan pasni...
contohnya::

!) cara mengawal pengambilan makanan...

..terus terang aku cakap... la ni memang xleh kontrol langsung !!...nampak sume xleh nak cover..>>contoh situasi...kalau perot lapo sikit..mula la aku nak mengandaikan kalau aku xmakan dalam waktu terdekat,,,kejadian yang x diingini seperti tibe2 pengsan akan berlaku..padahal masa zaman aku berjimat cermat (waktu belaja) dulu...xde pon jadi pape..

2) banyakkan amal ibadah...n pastikan pasni akan teros consistant!...

..insyaALLAH..aku rasa makin banyak mencampuri urusan masyarakat dan dunia ni..makin banyak hiburan yang aku terai..contoh situasi>>>..aku dah pandai layan karoke n wayang..huhu..sumpah!!..masa zaman Mahad Johor dulu xpenah terbayang nak pegi tempat macam tuh..

3) kurangkan cakap perkataan 'mangkok'

...e'eh mulut aku sekarang ni leh tahan..macam longkang...banyak perkataan kasar aku ungkapkan tanpa segan silu...hatta kepada manusia yang baru dikenali..kononnya bila tengok macam sporting..aku pon cakap lepas...ntahla..sesetengah orang cakap..better cakap terus terang dari pendam sampai pecah salur2 darah dalam hati nih...lagi bahaya..boleh mengakibatkan kematian...tapi ada orang cakap...'nak cakap tuh agak2 r..'..ha..yang tuh aku setuju..tengah2...tapi kene kontrol jugak..awak tuh orang pompuan...

4) aurat

...cek xberani cakap banyak...rasa sangat bersalah dengan gaya pemakaian ni...tapi tulah...banyak sangat TAPI nya....insyaALLAH....aku akan berusaha lagi...YA ALLAH..kuatkanlah iman kami...

5) banyakkan buat amal kebajikan..

..insyaALLAH memang dah lama cek berniat xnak jadi orang berkire!..tapi tulah banyak sangat benda len nak guna duit sampaikan cek jadi berkire.....insyaALLAH bila dah ada kewangan stabil...cek memang xhingin nak jadi insan berkire ni lagi...

alhamdulilah..ramadhan kali ni bawa banyak makna dalam hidup aku..aku da mula memikirkan mengenai masa depan...perancangan hidup...konsistensi...badget....matang...n banyak lagi...hmmm...kakru da semakin bijak mengatur hidup beliau sendiri...

.ala...sebenarnya awak nak cakap...."'arini nak pegi servey barang tunang n kawen....kan2....'".....>>>lagi nak bunga2...

akhir sekali..selamat menyambut RamaDhan Al Mubarak kepada semua muslimin dan muslimat...semoga ramadhan kali ini lebih baek dari sebelumnya....

terimalah rangkap lagu ni ...

.....kumengharapkan ramadhan kali ini penuh makna...
.....agar dapat kulalui dengan sempurna...

(tolong sambung n nyanyi dengan lirik yang betul..diiringi dengan fokus yang mendalam sambil menghayati lirik ni dengan feeling yang super power...insyaALLAH rasa syok mengharungi puasa ni dengan ikhlas akan dapat dirasai tanpa paksaan..)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..