Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

August 2, 2010

s.i.h.a.t

salam...

macam ari2 sebelumnya..sekarang ni tanggungjawab da besar...
tugas menjaga mak ayah memang mencabar...tulah kalau iman xkuat..konfirm xde sabar tuh..
alhamdulilah aku akan pastikan aku jalankan tanggungjawab ni dengan TERBAEK!..

betul cakap2 mak masa aku kecik2 dulu..mak selalu cakap...nanti dah tua mak selalu doa anak2 jaga mak n ayah..jangan buat macam citer drama tuh..tinggalkan kat umah orang tua...kasar2 ngan mak ayah...issh memang kuang ajor sangatla kalau diingat balik...**tapi aku ni xdelah baik sangat**

semalam aku tegur mak sikit jek pasal makan..terus mak kecik ati..merajuk..**aku tau...
tulah n semua tuh buat aku lebih memahami..
tapi kita ni kena ada skill sebenarnya...n aku xpro lagi...
tiap kali jumpa doktor mesti benda sama yang kena tegur...jaga makan...
n paling aku terkesan bila arini anta ayah cek kat HSI jb...

doktor tuh cek mata ayah 10 minit jek...
lagi 40 minit dia sekolahkan aku n ayah sebab xjaga makan...
memang isi cakap2 dia betul...tapi bila dia mula nak kaitkan dengan hukum islam...aku geram jek dalam hati...***

contoh ayat::

kenapa awak nak puasa jugak kalau tau da sakit?..**isu ni sebab da nak ramadhan.
aku jawab::dalam islam selagi berkemampuan kena puasa
dia cakap:: abes kalau tekanan darah xseimbang..nak tunggu m*** baru xpuasa?
aku cakap:: kalau betul2 x berkemampuan memang xleh puasa..n itu x dosa
dia cakap::: tulah u sendiri xfaham agama u..bukan ke menjaga kesihatan tu ibadat..kenapa mesti nak wajibkan puasa?..?**doktor tu chinese

aku nak je jawab....puasa tu diwajibkan sebab bertujuan untuk menjaga kesihatan umat islam...n aku tau dia xkan paham...sebab dia xtau apa tuh islam...kang kalau tazkirahkan dia balik..nak kena berjam2 lagi..kene terangkan basic dulu...mukaddimah lagi..besokla baru orang lepas ayah aku dapat masuk jumpa doktor...

n dia terus bebel pasal kesihatan dengan penuh emosi...**aku tau dia sangat beremosi masa tuh..
memang bila dia cakap pasal agama dia sangat salah...sebab dia jahil..
tapi bila dia cakap pasal kesihatan aku tau dia betul...sebab memang bidang dia...
so, aku pon kenela pandai2 pikir...jangan sesat da...huk3

yang pasti....

...........aku tetap sayangkan mak ayah sampai bila2..forever love both of you!!!......mmmmuah

p/s:: ambil yang jernih n buanglah jauh2 yang keruh tuh....think positive...TAKBIR!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..