Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

December 20, 2010

kadang2 benda yang kita fikir je nampak macam senang....tapi bila da time..susahnye mak aih!

salam..

rasa2 nya da dekat 3 bulan aku berkhidmat kat BIT ni..
macam2 benda yang jadi n susah untuk aku faham..
padahal dulu masa duk menganggur ..

cara aku pk macam ni:

nanti da dapat keje..xpayah guna sangat duit tuh...
simpannnnnn je..
nak makan sedap2 pon xluak mana...
nanti bulan2 hulur duit kat parents...

kira2 lagi::
hmm aku bajet setahun je aku mesti da bleh beli rumah sendiri CASH!
kete setakat kenari senang je nak bayar...
small matter!

pastu aku sambung berangan lagi::

setakat nak bayar rumah bulan2 rm600 xde halla..
PTPTN tu kalau boleh aku nak bayar cash jek..
xpayah bulan2..dia punya bunga mak ai!
buat sakit kepala jek...

=> aku siap draft gambar rumah impian aku..siap ngan perabot bagai<=
**memang xboleh blah**

tapi sekarang ni bila da cecah 3 bulan aku keje...
hambek ko!..nak simpan 300 sebulan je pon payahnya mak ai...
ada jek yang kurangnya...

tadi baru jek terbang RM118 = servis kete
bulan depan kang wet sewa umah da nek RM150 instead of RM75 sebab tinggal ber2 je ngan anis.

lepas ni aku nak beli takaful plak untuk persediaan masa depan.(RM 100)
pastu tahun depan aku plan nak start tolak PTPTN siap2 dari gaji.(150)
belum kira wet kete..
wet kampung..
wet makan...
wet advance tuk sale..
wet kawen..
pastu tinggal bape posen jek nak wat tabung......huhu..

**sakit kepala jugak pk benda2 bernombor macam nih**

kesimpulannya:::

aku memang kena cari part time!!
xde tapi2 lagi..

3 comments:

  1. ;)) merepek aje kau ni ;)) dari start keje sampai la ni..merepek ;))

    ReplyDelete
  2. mmg bile dh keja nie, mcm2x nk byar..tolak punye tolak...tinggal berapa je..yg ptg kena gak wat saving wp sikit

    ReplyDelete
  3. memory...~~alah ko ni..memang keje aku merepek...amboi mentang2la tempat ko xkene block..eksyen eh..hahahha

    mia ina~~~betul kak..lagilah bila kita da kena start saving benda besar macam persiapan kawen...memang banyak yang kena berhati2..xboleh suka2 beli belah..huhu..banyaknye dugaan.uhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..