Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

May 15, 2011

situasi bajet majlis VS nyaris2 lari bajet.....

Salam..

last week betul2 hard..
bukti???...aku demam dukk arini...isk3
demam berkat kot....
selama aku stress gile **** before2 ni...aku xsakit..
tapi once semua da in progress a.k.a setel...akhirnya aku demam....YES!...**syukur**moga hilang dosa2 lama.
...or..
mungkin demam "upgrade life"..**alasan A.L paling SIOT aku nampak kat iBUS..aku sepuk ko laju2 kang Kechik!!**

ok2...tujuan entry aku arini adalah bertujuan sebagai pengajaran kepada bakal2 bride2be diluar sana yang masih belum terlanjur menghabiskan duit untuk majlis.....

dengar baik2 ok:::

1) bajet kad kawen...alhamdulillah...setakat ni bajet ni jela yang paling ok....bajet bawah 0.50 untuk 1000 kad...
ciri2:

* design sendiri
* 1 kaler
* map sendiri

tapi xbestnya:::

gile berkire...kat space map dia betul2 copy paste saiz map yang aku bagi..macam mati jek kalau besarkan ckit....tapi fine....aku yang xpasan map tu macam semuttttt...

2) Andaman....sangat puas hati...aku dapat pakej xsampai riban riban riban...merangkumi::

* baju sanding design sendiri
* baju nikah sendiri
* 5 pasang baju lain
* hiasan bilik
* hiasan makan beradab
* 3 x make up (merangkumi nikah, sanding n outdoor)
* pelamin moden kontemporary

tu pon lepas deal gile ****..actually mak andam ni antara yang hot kat kg aku...n paling penting dia sorang je yang x bising bila aku xnak cukur kening....

3) pakej fotography...

pakej ni aku amik yang mahal...around 1k ++...memula bajet nak amek bese2 cukuplah..tapi bila dipk2 balik....antara banyak2 benda kawen yang leh simpan sampai tua just gambar jek...yang len sume abes la tu jugak pas majlis....aku sanggupkan diri.....

ciri2 pakej ni:

custom album
mock-up album
1pc 20x24 + luxury album
2pcs 8r
1pcs 16r
120 4r
2 place/day outdoor
unlimited photoshoot

actually pakej kawan baek abang sendiri...sebab tu kot rundingan dammai berjaya!..

3) bunga2 telur dan doorgift daku masih xbeli....padahal benda nilah duk aku quote2 dari mula....

so, apa pengajarannya????

1) aku terlalu taksub pk pasal doorgift bagai...n bunga telur yang ter'baek'...walhal bajet aku xbanyakkk....just cukup2 makan.....****alasan???baru nak bina kerjaya***..mujur aku masih xterlanjur beli belah bagai sebab aku plan jadi 'bridezilla' akhir bulan ni...alhamdulillah dapat hidayah minggu ni....

2) masa terlalu banyak aku buang dengan pk kan design kawen lagak 'artis'...otomatiknya... selalu jek stress n rasa blur bila sume mahal....mujur aku cepat2 tersedar dari igauan glamour....kat kg pon ada jugak andam yang gojes.....contohnya andaman aku nih..make up n pelamin dia memang terbaik!...salute

3) sekarang ni aku terpaksa calculate balik bajet2 sebelum semuanya hangus di tangan aku sendiri.....ngaummmmm....

3 comments:

  1. andam saper amik? kad da dapat... cantek~

    ReplyDelete
  2. lain kali nak wat design kad jemputn tu cakap je la dgn aku..aku blh tolong design kn..apa da..

    ReplyDelete
  3. mulan~~~kak ti, saya amik ngan kak mirza...andam kak de ngan awie..hehehe..berkenan dengan design pelamin ngan make up dia...huhu...kad da dapat??..hihi..ari tuh balik macam xnampak je kak ti...


    ketenanganJiwa~~~pergh..ko xcakap siap2 masa tuh...huhuhu..kita kan baru berkenalan..ngeh333

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..