Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

August 4, 2011

ubah..berubah..atau terubah??

salam..

semalam..
macam penat sangat...balik je opis..aku terus goreng jempot2 kentang ngan masak megi...
pastu duk berangan jap..baca paper2 dulu yang xsempat2 terbace...
pastu barulah susun kat tepi tangga cantek2...

pastu tengok baju kotor berlonggok2..
mampos! aku xde mud langsung nak layan...
pastu bau plak sampah semalam yang xterkutip2 lagi...rasa nak marah.!
serius..aku rindu die...bila nak balik ni...

ikut nafsu..malam tu nak tidooo mapos..xnak bangun sahur..xnak layan tivi...
tapi bila teringat balik kata2 orang...DONT BE SELFISH!
dalam perut tu ada lagi nyawa nak makan...
ok mengalah...terus masak nasik tuk sahur nanti..

sebelum tido aku duk kelip2 tengok umah...
hmmm..sampai bila nak biarkan umah aku ni macam umah bujang...
something should be done!
pastu aku tertido..............

n pagi tadi lepas sahur makanan berkhasiat pertama kalinya...
tibe2 ada buah oren..ikan goreng n sayur kubis ulam..cicah ngan kicap lada....
pergh selera n semangat terus naik!

tibe2 terus aku kemas rumah..bawak baju2 bersih naik atas..
basuh baju2 kotor..
sapu rumah...sampai pagi...
PERTAMA kali aku xtido balik lepas sahur!!

n pertama kali rekod kedatangan ramadhan aku selesa!..nge3
pastu aku xngantok melampau2 pon kat opis..
pastu aku semangat gile buat keje...
pastu aku makin rindu kat diaaa...huhu....takpe2..aku terus join tadarus kat opis...tenangg skit..

YES!..esok suamiku akan kembali...hehehe
tibe2 rasa nak masak nasi lemak...
pastu besoknya sama2 dinner kat KFC..
pastu masak nasi ayam pulak....
pastu masakkkk jek untuk dia....

xsabar nak rasa pengalaman pertama berpuasa dengan husben.....hehe

p/s:: ok kaitan citer dengan tajuk??

1) bila aku positif..xmo monyok2 n biarkan diri serabai....AKU HEPI n SEMANGAT!
2) bila aku berubah tuk lebih faham kerjaya dia...aku makin SAYANG dia!
3) bila aku berubah untuk sayang diri aku sendiri....hidup ni rasa lebih BERMAKNA!


so, apa lagi..jom..jom..jom berubah jadi positif n lebih baik!

2 comments:

  1. patutla tak monyok dah senyum ceria jer tadi..

    ReplyDelete
  2. nasihat akhir tu semua tiga2x..hrs diambil positif selalu ye ija..br ceria..baby pun jd positif selalu..:-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..