Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

December 18, 2012

Kisah Zaman Dahulu...

salam..

malam tadi malam yang boleh dikatakan susah..
huhu
Raudhah meragam bagai...xmo tido!..xboleh tinggal sorang2...
even pon mami nak buang air kecik kejappp pon da meraung2...
OMG! sabar2 puan Kijah ooi.....

n macam kebetulan gitu...
kawan sekolah lamaaa saya..yang saya xkan lupa sampai bila2..
Raudhah Firdaus!....
the founding inspired to Ainaa Raudhah...hehehe
tibe2 kol bertubi2 walaupon line rumah tengah gile..
Putus2...

....UD......UD...(harap2 nick name anak aku xjadi cenggituuu...aminn)....hehe
padahal 1 tahun je kitorang berkawan2..
masa Maahad Johor untuk STAM!

tulah pengalaman pertama aku jadi student asrama..dan dialah yang mengajar aku macam2..
dari benda baikkk sampai benda pape ntah!..

antaranya:

1) buat megi pakai air mineral
..Sumpah! masa tu meremang je bulu tengkuk nak jamah..tapi atas desakan rakan sebaya terutamanya UD  akhirnya aku ketagih...haha
~~uui...student agama xleh makan megi derrr...hafal xmasuk...akhirnya aku gagal  1 subjek masa ujian pertengahan tahun...huhu..tapi rasanya bukan sebab megi kot.....sebab MALAS!

2) 'iron' baju pakai tilam!
sumpah sampai sekarang aku da lama xbuat..hihi...rindu plak...disebabkan Maahad asrama untuk hafaz n study arab..so, kitorang xdigalakkan melawa..bayangkan 1 asrama perempuan hanya disediakan 3 ketul iron je...n hanya dibenarkan iron baju sekolah!...huuhu

tapi tulah kreatifnya...baju2 outing yang kedut2 tu kitorang letak bawah tilam dan diperam untuk 2-3 minggu!..perghhhhh..hasilnya terbaek!....berkilat!.

p/s: harap sangat satu hari nanti aku kembali jadi macam insan kat  Maahad Johor dulu.

ni je kot yang aku ingat..yang pengetahuan2 asas lain banyak aku belajar kat UUM...hehe

actually UD ni tiba2 kol dengan terburu2 sebab dia baru terperasan nama anak aku dalam FB en Ayah...
apa lagi dengan perasaan terharu dan sebak2 terus kol aku untuk dapatkan penjelasan lanjut...hehe

ni kot yang dinamakan sentimental Value....







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..