Follow me..n i folow u..

mari menderma...

ru and amin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

March 4, 2014

selfie ke selfish?

Salam,

selfie ni bermaksud mengabdikan gambar sendiri dengan gambar yang ditangkap oleh diri sendiri.. betulkan...selfie da menjadi trend sekarang ni..tapi jujur kadang kadang bosan bila terlalu ramai golongan yg berselfie ni menganggap perbuatan tersebut sangat membanggakan...ooooh...bukan bermaksud kritik atau membenci...

lagi lagi bila teringat video utube 'macam cantik je'..oh aku sangat benci caption tu...boleh x kalau tengah dengar radio tibe tibe dengar ayat tu aku tutup radio laju laju...sakit telinga oooi..

eh, macamlah ko xpenah selfie kan kakru..
bukannya nak cakap selfie tu salah...tapi bagi aku selfie tu akan menjadi best apabila kita terpaksa tangkap gambar sendiri yang da xde orang len boleh amikkan...

bukan sengaja menunjukkan kegedikan melampau... eh emo plak ko kakru kan....haha

ni gamba selfie aku:


aku berselfie ketika itu kerana aku menganggap saat itu sangat best bila tiba tiba raudhah pandang lift tu sambil aku sdg tersenyum....walaupon bila tengok banyak kali macam makcik jual tikar getah pon ada aku ni....

yang penting gamba yang dipublishkan itu haruslah menutupi bahagian yang sepatutnya...tidak mengaibkan orang lain...

kalau x kita da jatuh hukum selfish!
1) kalau gamba tersebut dalam keadaan dosa...menjatuhkan maruah org tua ... share lagi dosa
2) Kalau gamba tu annoy gila smpai menyusahkan orang lain 
3) kalau gamba tu ada terselit plak gambar orang lain yang xbersalah tengah buka aurat 

dan banyak lagi situasi...

ok dapat x point dia?

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
MyHotComments.com
MyHotComments what i wanna to be..